اعتصاب همگانی اتحادیه‌های کارگری اسپانیا در اعتراض به قوانین ریاضتی
نوشته شده توسط : احسانی
58 نفر از معترضان بازداشت شدند
اعتصاب همگانی اتحادیه‌های کارگری اسپانیا در اعتراض به قوانین ریاضتی

خبرگزاری فارس: اتحادیه‌های کارگری اسپانیا روز گذشته در اعتراض به قوانین ریاضتی و اصلاحات کاری کشورشان اولین اعتصاب همگانی خود را از زمان روی کار آمدن دولت راجوی برگزار کردند که در جریان آن 58 نفر بازداشت شدند.

خبرگزاری فارس: اعتصاب همگانی اتحادیه‌های کارگری اسپانیا در اعتراض به قوانین ریاضتی

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز"، اولین اعتصاب همگانی روز گذشته مردم اسپانیا از زمان روی کار آمدن حزب محافظه کار "مردم" "ماریانو راجوی" نخست وزیر جدید این کشور در اواخر سال گذشته میلادی که در اعتراض به قوانین ریاضتی و اصلاحات کاری دولت این کشور برگزار شد، فعالیت صنایع سنگین و شبکه های حمل و نقل عمومی این کشور را مختل کرد.

این اعتصاب همگانی در پی فراخوان دو اتحادیه بزرگ کارگری اسپانیا و در اعتراض به اصلاحاتی اخیری صورت گرفت که دولت اسپانیا در قوانین کاری این کشور اعمال کرده است؛ اصلاحاتی که استخدام و اخراج کارمندان را آسان تر می کند.

خبر برگزاری این اعتصاب همگانی متعاقب ارائه بودجه پیشنهادی دولت راجوی برای سال مالی 2012 میلادی کشور گزارش می شود؛ بودجه ای که انتظار می رود شامل حدود 26 میلیون دلار کاهش بیشتر هزینه ها و افزایش های مالیاتی در راستای تامین اهداف توافق شده اسپانیا با شورای کمیسیون اروپا در زمینه کسری بودجه کشور باشد.

پلیس اسپانیا اعلام کرد که در ساعات اولیه روز گذشته و بدنبال درگیری های به وجود آمده میان معترضان اسپانیایی و نیروهای پلیس، حدود 58 نفر در جریان این اعتصاب همگانی بازداشت شدند و نه نفر دیگر نیز جراحات سطحی برداشتند و این در حالیست که وزیر کشور اسپانیا اعلام کرده است که این اعتصاب تاکنون باعث هیچ اختلال عمده ای در کشور نشده است.

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در ادامه خبر خود نوشت: اسپانیا با داشتن بیش از دو برابر متوسط درصد بیکاری در اروپا و به عبارتی 5 میلیون و 300 هزار بیکار که تقریبا 23 درصد از آنها نیروهای کاری این کشور هستند، در حال ورود به دومین رکود اقتصادی خود در سه سال اخیر است.

 





:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: